1. Створення позитивної атмосфери у школі та класі.
2. Уключення учнів в колективістські форми організації різних видів діяльності.
3. Співпраця учня та вчителя.
4. Залучення вчителем учнів до оцінної діяльності і формування адекватної самооцінки.
5. Зацікавленість викладом матеріалу (цікаві завдання, досліди, парадоксальні факти).
6. Незвична форма подачі матеріалу, яка викликає подив дітей.
7. Емоційність мови вчителя.
8. Пізнавальні ігри, ситуації дискусії.
9. Аналіз життєвих ситуацій, роз’яснення суспільної та особистісної значущості навчання і використання шкільних знань у буденному житті.
10.Уміле використання заохочення та догани.
11.Укріплення всіх сторін уміння учитись, яке забезпечує засвоєння всіх видів знань та їх використання в нових умовах.
12.Самостійне виконання учнем навчальних дій, зокрема і дії самоконтролю.
13.Самостійний перехід від одного етапу до роботи до іншого.
14.Залучення учнів до спільної навчальної діяльності
1. Не пред’являти до учнів завищених вимог;
2. Не використовувати слова, що принижують гідність людини;
3. Оцінювати результати діяльності, а не особистість;
4. Залучати учнів у колективну роботу;
5. При організації позакласних заходів призначати учнів на відповідальні посади;
6. Пропонувати у навчальній діяльності завдання творчого характеру.
1. Враховуйте вікові особливості першокласників: рухову активність, переважання ігрового типу діяльності, недостатню сформованість вольової регуляції.
2. Порівнюйте роботу учня лише з його попередніми роботами, а не з роботами інших дітей.
3. Уникайте критики учня при свідках, а також вживання слів «завжди», «ніколи».
4. Хваліть учня за найменші досягнення.
5. Дозволяйте школярику самостійно оцінювати свою поведінку та її наслідки.
6. Створюйте ситуації успіху.
7. Зменшуйте кількість заперечних слів та речень. Краще замінити їх на ствердні та позитивно спрямовані.
8. Не наполягайте на відповідях біля дошки тих дітей, які виявляють тривожність. Краще об’єднуйте їх у групки, що працюватимуть разом.
9. Для підтримання усних інструкцій використовуйте візуальну стимуляцію.
10. Давайте учням можливість виплескувати енергію (фізкультхвилинки, ігри на перервах).
11. Надавайте учням можливість висловлювати свої думки, підкреслюйте цінність почутого.
(Поради та правила для вчителя)
- Вкладайте свою душу. Не розмовляйте відсторонено та байдуже. Намагайтеся бачити в дитині співрозмовника, а не тільки учня.
- Уникайте формального спілкування. Спрямовуйте свою активність на те, щоб із кожним школярем виникав психологічний контакт. Дізнавайтеся їхні інтереси, з’ясовуйте проблеми.
- Враховуйте індивідуальні й вікові особливості. Пам’ятайте, що молодшому школяреві дуже потрібні любов, підтримка і турбота. Підліток прагне до рівноправності. Юнак чекає поваги.
Фрази для позитивного підкріплення мотивації
Мотив/реакція і сприйняття | Що говорить учитель? | Що чує учень? |
Прийняття | Ти гарний | Я гарний |
Увага | Я бачу тебе | Я щось значу |
Повага | Дякую тобі за … | Мої зусилля помітили |
Схвалення | Я знаю про тебе щось чудове | Я – вартий уваги |
Теплі почуття | Ти мені подобаєшся | Хтось дбає про мене |
1. Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну до них довіру .
2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять перед як перед групою, так і перед кожним учнем.
3. Завжди відштовхуйтесь від того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.
4. Будьте для учнів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися по допомогу, потрапивши у складну ситуацію.
5. Розвивайте у собі здатність відчувати емоційний настрій класу і приймати його.
6. Будьте активним учасником групової взаємодії.
7. Відкрито виражайте у класі свої почуття.
8. Прагніть до емпатії, що дозволяє розуміти почуття й переживання кожного учня.
Про організацію дистанційного навчання у 5-А, 6-А, 7-А класах
Про організацію дистанційного навчання у 8-А та 11-А класах
Усі НовиниБерезень 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |